Engagera dig

Du är engagerad och vill skapa förändring för ett rättvisare och solidariskt samhälle? Bra, då har du hamnat helt rätt. Här kan du registrera dig som medlem i Socialdemokraterna samt läsa mer om vad du kan göra som medlem.

Bli medlem!

Välkommen som medlem i Socialdemokraterna!

Först och främst: välkommen till Socialdemokraterna. Det du inte kan, hjälps vi åt att lära oss. Vi gör saker tillsammans.

Som ny medlem är du välkommen till en av våra introduktionsutbildningar. Här du får veta mer om Socialdemokraterna som politisk organisation och om våra värderingar.

Anmäl dig till en kurs redan idag.

Hur fungerar medlemskapet?

Med hjälp av den adress du anger när du registrerar dig som medlem hos oss hittar vi en socialdemokratisk förening nära dig.  Det finns också flera S-föreningar som är geografiskt obundna. De arbetar ibland kring ett tema eller intresse. Det går bra att vara medlem i flera föreningar. Vill du bli medlem i en ny förening hör du av dig till föreningen eller fyller i formuläret nedan så hjälper vi dig.
Medlemskapet ger dig rätt att delta på utbildningar, rösta på möten och kandidera i olika val. Vill du läsa mer om vad medlemskapet innebär är du välkommen att läsa våra stadgar.

Socialdemokratiska föreningar

Den socialdemokratiska föreningen, eller s-föreningen, utgör grunden för hela det socialdemokratiska partiet.
Här hålls möten, studier och nomineras kandidater till olika val.  I s-föreningen genomförs också majoriteten av alla aktiviteter. Det kan handla om dörrknackning, torgmöten eller flygbladsutdelning. Men det kan också vara studiecirklar tillsammans med arbetarerörelsens bildningsförbund (ABF) eller öppna möten om hur vi kan lösa ett problem tillsammans i vårt område. S-föreningen planerar och genomför verksamheten på egen hand. Det är medlemmarna i S-föreningen du kommer att träffa oftast och ha mest kontakt med.

Hör av dig till oss

Har du frågor eller funderingar över medlemskap, kontakta vår administrativa personal genom formuläret nedan:

Återigen, varmt välkommen!