Biträdande borgarrådssekreterare

Socialdemokraterna i Stockholms stadshus söker en biträdande borgarrådssekreterare med placering på finansroteln. Som biträdande borgarrådssekreterare kommer du att stärka upp finansrotelns arbete på daglig basis. Du arbetar nära de två biträdande finansborgarråden och hjälper dem med praktiska sysslor såsom kalenderstöd och mötesadministration samt i övrigt förekommande uppgifter.

Du kommer att ha en aktiv roll i finansrotelns ärendehanteringsprocess vilket ställer stora krav på noggrannhet och politisk näsa. I rollen ingår att ge politiskt stöd inom främst samhällsbyggnadsområdet.

Med ett valår i antågande kommer mer och mer fokus ligga på medborgarkontakter. Det handlar framförallt om kontakt med väljare och andra intressenter via sociala medier.

Arbetet är självständigt och kräver disciplin och god samarbetsförmåga.

Arbetsuppgifter

Ärendehantering såsom remittering och framskrivning av ärenden till kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Politiskt stöd inom främst samhällsbyggnadsområdet. Administrativt stöd till förtroendevalda. Medborgarkontakter i sociala medier.

Kunskaper

Du har ett brinnande intresse för politik. Du är självgående, pålitlig och ansvarstagande. Du gillar att ta dig an nya uppgifter. Relevant utbildning och erfarenhet från politisk organisation är meriterande. Kanske studerar du på högskola eller universitet och är sugen på en paus från studierna för att jobba i en politisk organisation under valåret 2018? Självklart delar du socialdemokratins värderingar.

Sista ansökningsdag: 8 januari 2018
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till 2018-12-31 med möjlighet till förlängning
Tjänstgöringsgrad: Heltid, oreglerad arbetstid.
Lön: individuell lön, politisk sekreterare i kommun
Placering: Stockholms stadshus, Ragnar Östbergs plan 1, 10535 Stockholm.

Ansökan ska innehålla personligt brev och CV och mejlas till elin.nordmark@stockholm.se
För frågor om tjänsten kontakta tf. kanslichef Elin Nordmark på 0761229225.