Ekonomiassistent till S-kansliet i Stockholms läns landsting

Vi söker dig som tycker det är riktigt roligt att jobba med siffror och gillar att lära dig nya saker. Du är ansvarstagande, har lätt att planera och organisera arbetet och gillar att vara spindeln i nätet i ett antal processer på vårt kansli. Ditt arbetssätt präglas av självständighet. Du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och bemöter andra människor på ett hjälpsamt och empatiskt sätt. Vi ser gärna att du också har en god förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla dina kunskaper till andra.

Dina arbetsuppgifter

Socialdemokraternas kansli i Stockholms läns landsting består för närvarande av tiotalet politiska tjänstemän och fyra landstingsråd i opposition. I landstingshuset på Kungsholmen där vi sitter finns även övriga partiers kanslier.
Du kommer, i samråd med framför allt kanslichefen, att leda arbetet med att planera och genomföra ekonomihantering och administration på S-kansliet och i den socialdemokratiska landstingsgruppen.
Arbetsuppgifterna kommer bl.a. att bestå av följande:
• Administrativt stöd på och inför den socialdemokratiska landstingsgruppens möten och aktiviteter
• Hantering av fakturor, kontering och kontroll av kvitton och beslut
• Personaladministration
• Framtagning av olika typer av rapporter och sammanställningar
• Reseadministration
• Bistå kanslichefen samt landstingsråden med visst assistentstöd
• Övriga administrativa uppgifter, som tex diarieföring, kontorsförråd m.m.

Tjänsten är på heltid. Tillträde och lön efter överenskommelse. För ansökan eller frågor, kontakta kanslichef Fredrik Fällman på fredrik.fallman@sll.se. Märk din ansökan med ”Ansökan Ekonomiassistent”. Sista ansökningsdag är 30:e november.