Kampanjutvecklare / ombudsman till Socialdemokraterna i Stockholms län

Vi har bestämt oss. Socialdemokraterna ska vara framtidspartiet i Stockholmsregionen och i svensk politik. Vi ska med väljarnas stöd föra en politik som gör att alla kan leva ett bättre liv, känna frihet och framtidstro. Socialdemokratins mål är människans frigörelse. Stockholmsregionens partikansli har en ledande roll i detta arbete. Kansliets uppdrag är att stärka och utveckla framtidens folkrörelse, skapa förutsättningar för partiets långsiktiga politikutveckling och opinionsbildning samt att stödja våra socialdemokratiska lokalorganisationer och föreningar.

Socialdemokraterna i Stockholms län söker nu:

• Kampanjutvecklare/ombudsman till Socialdemokraterna i Stockholms län

Arbetsuppgifter

Socialdemokraterna i Stockholmsregionen arbetar med att utveckla den Socialdemokratiska organisationen och politiken inom Stockholms län och Stockholms stad. Idag har vi cirka 14 200 medlemmar i två partidistrikt och 26 arbetarekommuner.

Som ett progressivt framtidsparti ska vi fortsätta utveckla vår politiska och organisatoriska förmåga och där kommer du som kampanjutvecklare vara en viktig pusselbit.

Organisatoriskt är du anställd av Socialdemokraterna i Stockholms län men arbetet innebär samverkan med företrädare inom Socialdemokraterna i Stockholmsregionen och med andra aktörer inom och utom arbetarrörelsen. Till dina arbetsuppgifter hör bland annat att metodutveckla inom folkrörelsekampanj, knyta samman den fysiska folkrörelsen med den digitala kampanjen. Du kommer även att vara ansvarig för att utbilda våra lokalorganisationer i de verktyg som kommer att användas i kampanjer samt skräddarsy kampanjer utifrån budskap.

I övrigt ska:

• Du handleda förtroendevalda och medlemmar så att de på bästa sätt ska kunna nå sina mål.
  • Du ge råd och stöd till vår politiska ledning samt arbetarekommunernas styrelser.
  • Du kunna forma och driva projekt utifrån högt ställda mål.

Kompetenskrav

• Dokumenterad erfarenhet av att leda och driva projekt med flera samarbetspartners och med förmåga att förena olika intressenter.
  • Dokumenterad förmåga att kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kommer att prata inför partimedlemmar, beslutsfattare, grupper och du kommer ta fram beslutsunderlag och rapporter.
  • Kan arbeta självständigt mot uppsatta mål och har god samarbetsförmåga. Detta då det ofta kommer att vara upp till dig att i samarbete med kollegor bestämma hur ni ska arbeta för att nå målet.
  • Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller annan utbildningsbakgrund som bedöms relevant, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Vi söker dig som:

• Är en teamperson med förmåga att anta olika roller beroende på sammanhang och typ av uppgift.
  • Har ett starkt driv och ständigt söker ny kunskap.
  • Har ett professionellt förhållningssätt till ditt arbete och är van att självständigt planera såväl arbete som uppföljning.
  • Har vana att prata inför och entusiasmera människor.
  • Är nyfiken på nya metoder och kan ta initiativ till metodutveckling.

Självklart delar du Socialdemokraternas värderingar.

Placeringsort, tillträde, anställningsform

Placeringsort är Stockholm. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning fram till 31 december 2018. Sysselsättningsgrad 100 procent med oreglerad arbetstid. Tillträde omgående/efter överenskommelse.

Ansökan och kontaktpersoner

Ansökan, med personligt brev och CV, mejlas till ansokan@socialdemokraterna.se. Skriv gärna ”Ansökan kampanjutvecklare” i mejlets rubrik. Skicka gärna din ansökan omgående då vi tillämpar löpande urval.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:

Sofie Ågren, förste-ombudsman Socialdemokraterna Stockholms län, 070-310 35 75

Facklig kontakt, Sussie Engzell, 072- 147 10 59