Regionchefer till Stockholms län

Vi har bestämt oss. Socialdemokraterna ska vara framtidspartiet i Stockholmsregionen och i svensk politik. Vi ska med väljarnas stöd föra en politik som gör att alla kan leva ett bättre liv, känna frihet och framtidstro. Socialdemokratins mål är människans frigörelse. Stockholmsregionens partikansli har en ledande roll i detta arbete. Kansliets uppdrag är att stärka och utveckla framtidens folkrörelse, skapa förutsättningar för partiets långsiktiga politikutveckling och opinionsbildning samt att stödja våra socialdemokratiska lokalorganisationer och föreningar.

Socialdemokraterna i Stockholms län söker nu:
– fyra regionchefer till Socialdemokraterna i Stockholms län

Regionchef till Socialdemokraterna i Stockholms län

Arbetsuppgifter

Socialdemokraterna i Stockholmsregionen arbetar med att utveckla den Socialdemokratiska organisationen och politiken inom Stockholms län och Stockholms stad. Idag har vi cirka 14 200 medlemmar i två partidistrikt och 26 arbetarekommuner.

Som ett progressivt framtidsparti ska vi fortsätta utveckla vår politiska och organisatoriska förmåga och där kommer du som regionchef vara en viktig pusselbit.

Organisatoriskt är du anställd av Socialdemokraterna i Stockholms län men arbetet innebär samverkan med företrädare inom Socialdemokraterna i Stockholmsregionen och med andra aktörer inom och utom arbetarrörelsen. Till dina arbetsuppgifter hör bland annat att vara fältkampanjens förlängda arm ute i organisationen och fungera som en länk mellan den regionala valledningen och arbetarekommunerna.

I övrigt ska:
• Du kunna samordna större event och kampanjaktiviteter
• Du kunna hantera digitala verktyg och vara andra behjälplig i detta
• Du kunna organisera och hålla i utbildningar
• Du kunna forma och driva projekt utifrån högt ställda mål.

Kompetenskrav

• Dokumenterad erfarenhet av att leda och driva projekt med flera samarbetspartners och med förmåga att förena olika intressenter.
• Dokumenterad förmåga att kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kommer att prata inför partimedlemmar, beslutsfattare, grupper och du kommer ta fram beslutsunderlag och rapporter.
• Kan arbeta självständigt mot uppsatta mål och har god samarbetsförmåga. Detta då det ofta kommer att vara upp till dig att i samarbete med kollegor bestämma hur ni ska arbeta för att nå målet.
Vi söker dig som:

• Är en teamperson med förmåga att anta olika roller beroende på sammanhang och typ av uppgift.
• Har ett starkt driv och ständigt söker ny kunskap.
• Har ett professionellt förhållningssätt till ditt arbete och är van att självständigt planera såväl arbete som uppföljning.
• Har vana att prata inför och entusiasmera människor.

Självklart delar du Socialdemokraternas värderingar.

Placeringsort, tillträde, anställningsform

Stockholms län är i valrörelsen indelad i fyra regioner. Som regionchef kommer du vara placerad i någon av de kommuner som ingår i ditt ansvarsområde. Du arbetar dock över hela området i din region. Distriktskontoret är placerat i Stockholms innerstad.

Tjänsten är tidsbegränsad till och med 19/9 2018. Sysselsättningsgrad 100 procent med oreglerad arbetstid. Tillträde omgående/efter överenskommelse.

Ansökan och kontaktpersoner

Ansökan, med personligt brev och CV, mejlas till ansokan@socialdemokraterna.se. Skriv gärna ”Ansökan regionchef” i mejlets rubrik. Skicka gärna din ansökan omgående då vi tillämpar löpande urval.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:

Cecilia Clausen, organisationsombudsman/kampanjchef Stockholms län, 072- 141 27 57

Facklig kontakt, Sussie Engzell, 072- 147 10 59