Vi ska knacka ännu fler dörrar i kampen mot nazisterna.

Imorgon marscherar nazistiska Nordiska motståndsrörelsen på Stockholms gator. Det är en organisation som genom våld vill omstörta samhället, avskaffa demokratin och ställa journalister och folkvalda företrädare inför tribunaler. Det är ett parti som skyr jämlikheten och det fria, öppna samhället. Deras ideologi och politik går ut på att införa ett fascistiskt samhälle efter rasbiologisk grund.

För oss socialdemokrater kommer vi aldrig acceptera deras världsbild. Vi kommer aldrig att tillåta dem påverka samhällets inriktning. Det är därför vi har överklagat deras demonstrationstillstånd och vi kommer fortsätta bekämpa deras unkna ideologi. Vår inställning är tydlig, detta är en organisation som bör terrorstämplas.

Vår ideologi och vår organisation är vår styrka. Därför ska vi fortsätta våra samtal på torgen, i dörrarna och över telefon. För oss är det demokratiska samtalet och mötet mellan människor det som bygger demokratin.
Det är när vi knackar dörr eller ringer väljare som vi bygger stöd för vår politik. Alla dessa tusen möten mellan människor är vad en valrörelse ska bestå av. Nu ska vi knacka ännu fler dörrar och vinna än större stöd för vår politik
Därför är varje insats i valrörelsen så viktig.
För vi vet att vi är starkare tillsammans.