Kongress 2019

Här publicerar vi nyheter om kongressen.

Nominera till kongressombud – TRYCK HÄR

Nu är det snart dags att utse Socialdemokraterna i Stockholms delegation till partikongressen 22-24 mars 2019 i Örebro. Partikongressen är partiets högsta beslutande organ där bland annat beslut om politiska och organisatoriska program kommer att tas. Det är du som medlem som både nominerar, kandiderar och sen röstar på de som du vill ska företräda oss Socialdemokrater i Stockholm.

Nedan hittar du all information du behöver för att kunna vara med och utse delegationen.

1. UPPDATERA KONTAKTUPPGIFTER – SENAST 31 OKTOBER
För att underlätta röstningen behöver vi ha ditt mobilnummer och din e-postadress registrerad i vårt medlemsregister.

Om dina kontaktuppgifter i medlemsregistret är felaktiga anmäl ändringen snarast via e-post till [email protected] eller via telefon till 08-791 11 10.

2. NOMINERA – SENAST 31 OKTOBER
Nominera en eller flera kandidater via din förening eller enskilt genom att besöka följande sida.

Nominerad person ska vara tillfrågad och ha accepterat nomineringen. Sista dag för nominering är 31 oktober.

3. BETALA MEDLEMSAVGIFTEN FÖR 2018 – SENAST 16 NOVEMBER
För att vara röstberättigad ska du ha ditt partimedlemskap i Socialdemokraterna i Stockholm samt ha betalat medlemsavgiften för 2018 senast 16 november.

Kontakta oss via mail [email protected] eller ring 08-791 11 10 vid frågor om medlemsavgiften.

4. RÖSTA, 30 NOVEMBER – 14 DECEMBER
Rösta på de kandidater du vill ska företräda Socialdemokraterna i Stockholm på kongressen. Valet genomförs digitalt och pågår mellan den 30 november och 14 december.

Följ instruktionerna på https://sap-stockholm.easyvote.se för att rösta.

Support och alternativa röstningssätt
Önskar du hjälp med röstningen kommer du att ha möjlighet att rösta på Sveavägen 68 varje vardag under valperioden.

Observera att du med hjälp av expeditionen kan rösta utan egen tillgång till mobiltelefon eller dator.