Ombudsman på 30 % till S i Tyresö

Vi söker dig som är en självgående och initiativrik person som älskar att kampanja och träffa människor, men också har ordningssinne och är en god administratör.

Sedan valet 2018 styr Socialdemokraterna, tillsammans med L och MP, i minoritet i Tyresö kommun. Våra framgångar i det senaste valet har gjort att vi nu kan utöka våra resurser med en ombudsmannatjänst på 30%. Vi söker därför en ombudsman som vill vara med och utveckla det föreningsinterna arbetet tillsammans med vår nuvarande politiska sekreterare, vår föreningsordförande, våra kommunalråd och våra nämndordföranden.

Dina arbetsuppgifter kommer främst handla om att:
• Organisera lokalföreningens regelbundna medlemsmöten, såväl styrelsemöten som årsmöten, nomineringsmöten, workshops och tematräffar, oavsett om de äger rum fysiskt eller digitalt.
• Driva det lokala kampanjarbetet och utåtriktad verksamhet under mellanvalsperioden och i den kommande valrörelsen.
• Arbeta med den interna medlemskommunikationen.
• Sköta medlemsadministrationen samt vara kontaktperson mot regionkansliet.
• Vara sekreterare på våra styrelsemöten och andra formella interna möten.
• Arrangera andra typer av medlemsaktiviteter, gärna tillsammans med andra lokalföreningar.

Är du den person vi söker?
Vi söker dig som är självgående och initiativrik, är administrativt duktig och som gillar att jobba i ett team. Du tar ansvar för att arbetet bli gjort, men tvekar inte att söka stöd när det behövs.

Du är kommunikativ, duktig på att sammanfatta och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du gillar att kampanja och att träffa människor, då det förutom det interna föreningsarbetet är en av dina viktigaste arbetsuppgifter. Du är uthållig och ser problem som utmaningar och möjligheter till förbättringar. Du delar arbetarrörelsens värderingar och är allmänpolitiskt intresserad.

Tidigare erfarenhet från arbete i politiska eller ideella organisationer är meriterande. B-körkort är ett krav.
Arbetstiderna är högst flexibla, och tjänsten kan med fördel kombineras med politiskt arbete i andra kommuner, annan deltidstjänst eller med studier. Däremot ser vi dig helst på plats på vår expedition i Tyresö centrum minst en dag i veckan, samt på våra medlemsmöten, liksom de kvällar och helger vi kampanjar. För närvarande är samtliga av våra möten digitala, och det mesta av arbetet sker på distans.

Din ansökan ska vara oss tillhanda senast 2020-02-15 men gärna så snart som möjligt då det kan bli aktuellt med löpande intervjuer under rekryteringsperioden. Din ansökan ska innehålla personligt brev och CV.

Tillträde 1 mars eller enligt överenskommelse.
Ansökan skickas till [email protected].

Eventuella frågor besvaras av Susann Ronström, arbetarekommunens ordförande, [email protected], mobil: 073-940 45 60 eller Philip Stewén, politisk sekreterare, [email protected], mobil: 072-469 50 74