Ombudsman till Stockholms partidistrikt

med ansvar för kommunikation, kampanj och organisation

Om arbetsplatsen

Stockholms partidistrikt samlar socialdemokratiska föreningar inom Stockholms stad. Vi har tre övergripande mål i distriktet: vi ska bli fler, vi ska bli starkare och vi ska ha roligare. Distriktet har under de senaste åren haft stora framgångar. Vi har ökat stadigt i medlemsantal och är det distrikt som växer mest av alla socialdemokratiska partidistrikt. Vi har ökat förtroendet bland Stockholms invånare i de fyra senaste valen, och är huvudstadens största politiska parti.

Just nu består vår expedition av 12 medarbetare som jobbar i team. Arbetsplatsen kommer att växa under det närmaste året när vi förbereder valrörelsen. Vår expedition är samlokaliserad med Stockholms Läns partidistrikt som är en nära samarbetspartner.

Arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att du är ombudsman på Stockholms partidistrikt med ansvar för kommunikation, kampanj och organisation. Rollen innebär ansvar för digitala samtal och kampanjer, vilket har blivit ännu viktigare under pandemin. Vi jobbar kontinuerligt med att metodutveckla både möten och kampanjer och i det arbetet är du som ombudsman en viktig pusselbit.

Valrörelsen närmar sig och under hösten kommer vi att bygga vår personella organisation. Tillsammans med kollegor på expeditionen, föreningar, samarbetsdistriktet, distriktsstyrelse, regionkansli, stadshuskansli och riksdagsbänk kommer du att ta fram metoder, strategier och andra insatser i valrörelsen. Du kommer också att vara viktig för medial hantering och sätta bild och ord på den politik vi går till val på. Stora delar av kampanjverksamheten ska implementeras i våra kretsar och föreningar.

Överblick över arbetsuppgifter bland andra:
  • Utveckling av den regionala kommunikationen i samarbete med andra aktörer
  • Utveckla våra digitala kanaler och stötta föreningar och kretsar i det arbetet
  • Kommunikations-, produktions- och kampanjstöd till kretsar/utskott och föreningar
  • Budskapsanpassning, press och krishantering
  • Tillsammans med övriga expeditionen planera och genomföra event, kampanjer och möten

Kompetens och personliga egenskaper

För att lyckas i den här rollen behöver du ha goda kunskaper om digital produktion för sociala medier och annan web och god kunskap om regional kommunikation. Du har också kompetens i att projektleda och genomföra framgångsrika kampanjer som samverkar digitalt och på fält. Du har god förmåga att hålla många bollar luften och kan arbeta självständigt. Du har ett konsultativt arbetssätt och gillar att jobba nära vår politiska organisation och våra ideella krafter.

Vi arbetar dagligen med flera olika digitala plattformar. Det gäller såväl Facebook som Instagram men även CRM såsom Microsoft Dynamics och Actionsprout samt ActionNetwork. Du ska också vara väl bekant med några program ur Adobe CC, gärna Illustrator och Photoshop.

Eftersom vårt arbete är koncentrerat runt språket har du en mycket god förmåga att formulera dig och uttrycka dina idéer i tal och skrift.

I vårt arbete har vi många kontakter med människor vilket ställer stora krav på din personliga integritet.

Meriterande kompetenser:
  • Van vid att filma och klippa film
  • Growth hacking
  • Live Streaming
  • Layout

Vad vi erbjuder

Vårt arbete är både utvecklande och utmanande. Vi erbjuder därför en arbetsplats med nära samarbeten. Utöver det erbjuder vi såväl friskvårdspeng som rikskort. Vi arbetar oreglerad arbetstid vilket innebär frihet under ansvar.

Placeringsort, tillträde, anställningsform

Placeringsort är Stockholm, Sveavägen 68. Tjänsten är en visstidsanställning som sträcker sig fram till september 2022. Oreglerad arbetstid. Kollektivavtal i Handels. Tillträde och lön efter överenskommelse.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer om tjänsten kontakta Mia Malmgren, [email protected], 072 – 142 49 02. Facklig representant: Eleonor Eriksson, [email protected], 070 – 656 21 35

Ansökan

Skicka din ansökan senast den 15 april med ett personligt brev och CV till: [email protected]

Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag.