Politisk sekreterare till S-kansliet i Region Stockholm

Vi söker nu en politisk sekreterare med ansvar för hälso- och sjukvårdsfrågor till Socialdemokraterna i Region Stockholm.

Har du intresse och erfarenhet av hälso- och sjukvårdsfrågor? Är du dessutom nyfiken på att arbeta i en politisk styrd organisation? Då kan du vara den personen vi söker.

Om dig
Du är en person som är i början av din karriär och som nu söker nya utmaningar. Du får gärna ha arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, förslagsvis inom region, kommun eller ideell sektor. Du är initiativtagande, prestigelös och självklart delar du Socialdemokraternas värderingar.

Om rollen
I rollen som politisk sekreterare med ansvar för hälso- och sjukvårdsfrågor arbetar du främst med vårt hälso- och sjukvårdsregionråd. Du arbetar tillsammans med två erfarna politiska sekreterare med att ta fram olika typer av underlag, deltar på möten med förvaltningen samt ansvarar huvudsakligen för mötesbokningar och andra aktiviteter. Därtill förväntas du hantera hälso- och sjukvårdsregionrådets sociala medier i dialog med regionkansliets pressfunktion.

Urval av arbetsuppgifter
• Sammanställning av underlag
• Bevaka relevanta nämnder, utskott och beredningar
• Hantering av mötesbokningar och förfrågningar
• Hantering av hälso- och sjukvårdsregionrådets sociala medier

Om tjänsten
Anställningen är mandatperiodsbunden, det vill säga upphör vid mandatperiodens utgång (december 2026). Arbetstiden är oregelbunden heltidstjänstgöring. Tillträde sker enligt överenskommelse, dock senast den 1 januari 2023.

Är du en passande kandidat?
Skicka då in ditt CV och personligt brev till [email protected] Sista ansökningsdag är den 11 december 2022. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.