Socialdemokraterna i Stockholms stadshus söker två borgarrådssekreterare

Vi söker dig som vill vara med i arbetet för ett Stockholm för alla. Som borgarrådssekreterare arbetar du i hjärtat av stockholmspolitiken med fokus på valvinst 2022. Tjänsterna är vikariat med möjlighet till förlängning.

På Socialdemokraternas kansli i Stockholms stadshus arbetar idag elva anställda och sex heltidspolitiker. Två borgarrådssekreterare ska gå på föräldraledighet och vi söker nu deras ersättare. Borgarrådssekreterarna är politiska sekreterare med ansvar för flera politikområden. De arbetar nära borgarråden samt förtroendevalda i kommunfullmäktige, nämnder och styrelser. Den ena tjänsten omfattar samhällsbyggnad-, trafik-, klimat- och miljöpolitik och den andra tjänsten omfattar utbildnings-, kultur- och idrottspolitik. Innehållet i portföljerna kan komma att justeras under anställningstiden.

Arbetsuppgifterna består huvudsakligen i att bereda ärenden, producera kvalificerade underlag, ge politiskt stöd till förtroendevalda, delta i kommunikativa insatser, planera och genomföra aktiviteter och besök samt vara en aktiv del i den gemensamma politikutvecklingen och verksamheten på kansliet. Arbetet är varierande och kräver disciplin och självständighet. Under år 2022 står valet i centrum vilket innebär ett större kommunikativt fokus och nära samarbete med partiorganisationen.

Vi söker dig med öga för politik. Du är driven, ansvarstagande och leveranssäker. Du har förmågan att prioritera och finna det viktiga i ett sammanhang. Du har god samarbetsförmåga. Relevant utbildning och erfarenhet från politiskt arbete är meriterande. Självklart delar du socialdemokratins värderingar.

Ansökan: Tas emot löpande, dock senast den 8 augusti 2021
Tillträde: Oktober 2021 samt januari 2022 eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till 2022-09-30 med möjlighet till förlängning. Kommunallagen reglerar rätt till tjänstledighet för politiska sekreterare.
Tjänstgöringsgrad: Heltid, oreglerad arbetstid.
Lön: Individuell lön, politisk sekreterare i kommun.
Placering: Stockholms stadshus, Ragnar Östbergs plan 1, 10535 Stockholm.

Ansökan ska innehålla personligt brev och CV och mejlas till [email protected] och [email protected].
För frågor om tjänsten kontakta kanslichef Martin Nilsson 076-122 92 37 eller biträdande kanslichef Elin Nordmark på 076-122 92 25.