Sommarens viktigaste jobb – Hjälp (S) i Solna att vinna valet!

Du kan vara skillnaden mellan valvinst och valförlust i Solna (och i Regionen och riket) 2022!

I Solna har vi idag ett spännande kommunalrådsteam, en engagerad valombudsman, aktiva gruppledare och nämndpolitiker som nu gör allt för att vinna val. Påhejade av fler än 500 medlemmar i våra fem stadsdelsföreningar. Nu behöver vi tillsammans ge järnet för att se till att vårt budskap når fram till solnaborna och vi vinner valet! Läget är mycket jämt och inget block fick i senaste valet egen majoritet.

Vi söker nu dig som vill hjälpa oss att vinna valet i Solna! Under valrörelsens sista veckor kommer vi att ha ett gäng valarbetare som tillsammans med valombudsmannen (kvinnan) ansvarar för att organisera och bedriva valkampanjen ute i våra olika stadsdelar i Solna. Du kommer att vara den som är ute och samtalar med solnabor, leder, mobiliserar och organiserar valarbetare och värvar nya medlemmar. Vi söker dig som vill bidra med stort engagemang och glädje till valrörelsens slutspurt!

Som valarbetare i Solna kommer du bland annat att kan bidra med följande:
• Organisera och bedriva valrörelsekampanj
• Kampanja och övertyga Solnaborna genom att stå i valstugan, delta i dörrknackningar, torgmöten m.m.
• Entusiasmera, stötta och leda våra ideellt aktiva och förtroendevalda
• Rekrytera nya medlemmar
• Få människor att växa och skapa engagemang

Kvalifikationer och krav/önskemål:
• Du har god kännedom om och förståelse för Socialdemokraternas ideologi, sakpolitik, organisation och inre arbete
• Du har god vana av kampanjarbete för Socialdemokraterna
• Du är en utåtriktad och social person som tycker om att umgås med andra
• Du gillar att ta ansvar och leda andra människor
• Du är flexibel och beredd att göra det som behövs
• Självklart delar du Socialdemokraternas värderingar

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att leda andra människor
• B-körkort är ett plus

Placeringsort, tillträde, anställningsform, kontakt

Placeringsort är Solna. Tjänsten är en visstidsanställning. Sysselsättningsgrad 50-100 % med oreglerad arbetstid med mycket kvälls- och helgarbete. Tillträde 8:e aug 2022 eller genom överenskommelse och fram till 14:e sep 2022.

Ansökan och kontaktpersoner

Ansökan, med personligt brev och CV, skickas till [email protected]. Skriv ”Ansökan” i rubrikraden. Skicka gärna din ansökan omgående då vi tillämpar löpande urval.

För upplysningar om tjänsten:

Elisabet Brolin, ordförande Solna arbetarekommun, e-post, [email protected]
Telefon, 070-629 03 32