Valombudsman

med ansvar att organisera i stadsdelarna

Om arbetsplatsen

Stockholms partidistrikt samlar socialdemokratiska föreningar inom Stockholms stad. Vi har tre övergripande mål i distriktet: vi ska bli fler, vi ska bli starkare och vi ska ha roligare. Distriktet har under de senaste åren haft stora framgångar. Vi har ökat stadigt i medlemsantal och är det distrikt som växer mest av alla socialdemokratiska partidistrikt. Vi har ökat förtroendet bland Stockholms invånare i de fyra senaste valen, och är huvudstadens största politiska parti.

Arbetsuppgifter

Vi söker flera valombudsmän som ska leda valrörelsen i våra kretsar. Det innebär att fram till och med valet 2022 ansvara för att bygga upp en stark valrörelseorganisation samt genomföra kampanjaktiviteter lokalt.

Du kommer framför allt att stärka den socialdemokratiska organisationen i det område du jobbar i samt se till att fler människor blir aktiva och engagerade i vår valrörelse.

Arbetet utförs på oregelbundna arbetstider. Det innebär bland annat att du behöver planera din arbetstid utifrån de arbetsuppgifter du har och att du behöver kunna arbeta både kvällar och helger.

Kompetens och personliga egenskaper

För att lyckas i den här rollen behöver du tycka om att arbeta med människor. Du behöver kunna planera, organisera och genomföra kampanjaktiviteter självständigt. Erfarenhet av att projektleda och genomföra evenemang är en stor fördel. Du har god förmåga att hålla många bollar luften, är social och har lätt att skapa kontakt. Du har god samarbetsförmåga och gillar att jobba nära vår politiska organisation och våra ideella krafter. Det är en fördel om du har goda kunskaper om Socialdemokraterna i Stockholm.

Meriterande kompetenser:
  • Goda kunskaper i engelska och gärna ytterligare språk
  • Kunskap om och vana att använda olika digitala plattformar och livestream
  • Körkort
Överblick över arbetsuppgifter bland andra:
  • Utveckling av den lokala valrörelsen
  • Kampanjstöd till föreningarna i området
  • Leda och delta i kampanj och valrörelser
  • Tillsammans med övriga expeditionen planera och genomföra övriga event och möten.

Placeringsort, tillträde, anställningsform

Placeringsort är lokala kontor i Stockholms olika stadsdelar. Tjänsten är en visstidsanställning som sträcker sig fram till och med september 2022. Oreglerad arbetstid. Kollektivavtal i Handels. Tillträde efter årsskiftet, lön efter överenskommelse.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer om tjänsten kontakta Mia Malmgren, [email protected], 072 – 142 49 02. Facklig representant: Eleonor Eriksson, [email protected], 070 – 656 21 35

Ansökan

Skicka din ansökan senast den 30 november med ett personligt brev och CV till: [email protected]

Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag.