Socialdemokraterna i Stockholms söker: Kommunsekreterare

Socialdemokraterna i Stockholm är en stark, levande och framtidsinriktad folkrörelse som vinner val och förändrar samhället i socialdemokratisk riktning. Vi lever i en tid då demokratin ifrågasätts och hotas av mörka krafter runt om i världen. Vårt svar är politisk organisering för demokrati, frihet och jämlikhet.

Om arbetsplatsen
Stockholms partidistrikt samlar socialdemokratiska föreningar inom Stockholms stad. Vi har tre övergripande mål i distriktet: vi ska bli fler, vi ska bli starkare och vi ska ha roligare.

Distriktet har under de senaste åren haft stora framgångar. Vi har ökat stadigt i medlemsantal, under förra året värvade vi 1800 nya medlemmar och vi växer därmed mest av alla socialdemokratiska partidistrikt. Vi har ökat förtroendet bland Stockholms invånare i de fyra senaste valen, och är huvudstadens största politiska parti. Vi söker en kommunsekreterare som kan leda expeditionen och tillsammans med styrelse och personal föra utvecklingen vidare.

Arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att du är försteombudsman på Stockholms partidistrikt och chef över expeditionen som ligger på Sveavägen 68. Du kommer att vara länken mellan styrelse och expedition. Det betyder att du förväntas delta i partiets olika verksamheter, allt från föreningsmöten och kampanjaktiviteter till styrelsens överläggningar och kongresser.
Som kommunsekreterare ingår du i partiets 26-mannaorganisation och är distriktets röst och ansikte utåt.

Tjänsten är ett förtroendeuppdrag som är stadgereglerat och innebär att du väljs av vårt representantskap.

Vi tror att du som söker har en bred erfarenhet av partiarbete, såväl organisatoriskt som politiskt. Du har god förmåga att hålla många bollar luften och du navigerar enkelt mellan partiets olika strukturer och organ. Du är beredd att jobba oregelbundna tider, även helger och du gillar kampanjarbete och valrörelse.

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som:

• har hög förståelse för den socialdemokratiska partiorganisationen och hur politik fungerar.
  • är van att jobba i en styrelseledd organisation.
  • har förståelse för rollens betydelse för organisationen.
  • har förmåga att leda och fördela arbete.
  • har bred erfarenhet av konflikthantering inom ideella organisationer.
  • har förmåga att kommunicera och uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.
  • har hög social kompetens och förmåga att röra dig i många olika sammanhang.

Placeringsort, tillträde, anställningsform
Placeringsort är Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning, efter att man valts av representantskapet. Sysselsättningsgrad 100% med oreglerad arbetstid. Tillträde och lön efter
överenskommelse.

Kontaktpersoner
Vill du veta mer om tjänsten kontakta Johan Sjölander, [email protected], 070-7331129

Ansökan
Skicka din ansökan senast den 29 februari med ett personligt brev och CV till: [email protected]

Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag.