Ny grön reformism!

En grön ny giv för stärkt välfärd, minskade klyftor och grön omställning. En föreläsning med Reformisterna och diskussion om klimathotet, Sveriges klimatutmaning och hur en offensiv socialdemokratisk agenda för grön omställning kan se ut.

Medverkar och leder kvällen gör författaren, journalisten, medlem och medgrundare till reformisterna Jens Ergon.

Om Jens Ergon: är teknologie licentiat och har arbetat över 10 år som vetenskapsjournalist och dokumentärfilmare på SVT, med fokus på klimat och omställning. 2016 gav han ut boken Omställningen på Leopard förlag. Jens Ergon har ett förflutet inom SSU och är en av medgrundarna till Reformisterna. Från augusti 2019 arbetar han som klimatredaktör på Dagens ETC.

Vad ska du göra?
• Marknadsföring: affischer, flygblad samt FB-event och bjud in i egna kanaler!
• Lokal (sök om verksamhetsbidrag hos PD:s studiefond för en spännande och lockande lokal som gör mötet mer tillgängligt och intressant)!

Dagar:
• Paketet erbjuds perioden 15 september – 15 november. Valfri veckodag, helst vardagskvällar eller helg.
• 30 november, delta på PD:s jämlikhetsforum (mer information kommer!)

Kostnad:
• Ingen