Västerortkretsen

Kretsen för socialdemokratiska föreningar i Hässelby-Vällingby och på Järva. Du kan följa oss på någon av våra sidor på Facebook och delta i våra events.

FÖRENINGAR I VÄSTERORTKRETSEN

Akalla S-förening

Husby S-förening

Hässelby gård S-förening
Välkommen till Socialdemokraterna i Hässelby Gård! Vi är en S-förening i Stockholms partidistrikt.

Hässelby Strand S-förening
Hässelby strands socialdemokratiska partiförening är en del av Socialdemokraterna i Stockholm och Socialdemokraterna Hässelby-Vällingby. Vi samlar alla människor i Hässelby strand som vill arbeta för ett jämlikt och solidariskt samhälle tillsammans.

Hässelby Villastad S-förening
I början av 1900-talet var Sverige och så även Hässelby ett helt annat samhälle än dagens. På den tiden handlade kampen om demokratin, rösträtt för alla, fackliga och sociala rättigheter och framför allt för många om mat för dagen. Från slutet av 1900 talet och fram till våra dagar har vi fortfarande behov av att stärka den socialdemokratiska arbetarrörelsen för att motverka ojämlikhet, arbetslöshet, försämrade sociala försäkringar, utförsäljning av gemensamma egendomar och orimliga privata vinster på den offentliga sektorn som skola och omvårdnad. Frågor om jämställdhet, omsorg om miljön och situationen för människor födda utanför Sveriges gränser är inte på långa vägar lösta.

Kista S-förening
Kista S-förening är din socialdemokratiska förening om du bor i stadsdelan Kista i Stockholm.

Rinkeby S-förening
Rinkeby S-förening är verksam i Järvaområdet. Välkommen att engagera dig och delta i våra event.

Tensta S-förening

Vällingby S-förening

Nedanstående föreningar ingår också i Västerortkretsen. Vill du få kontakt med någon av de här föreningarna? Skicka ett mail till Ivar Forstadius, ombudsman för Västerkortkretsen.

Grimsta S-förening

Hjulsta S-förening