Kampanjledarträffar

Till de här träffarna är alla kampanjledare i s-föreningar och kretsar i Stockholm inbjudna. Här får du information om nästkommande datum, innehåll och de presentationer som tas upp på träffarna.

20-06-15, digital träff kl. 18-20

För att fler medborgare ska vända sig till oss behöver vi finnas där. Vi behöver prata med fler om både de problem vi ser och de lösningar vi söker stöd för. Då är samtalskampanj vårt starkaste verktyg. Det är det i vanliga fall när vi knackar dörr och står på torg, men det måste också vara det nu under coronakrisen när vi får testa nya sätt att samtala.

Nu börjar vi arbetet med att planera höstens kampanj, en höstkampanj som trots att vi inte får ses fysiskt och knacka dörr som vanligt ändå ska kännas nära medborgarna. Vi vill till hösten lyfta era lokala frågor under höstkampanjen, och vända oss till de personer som bor i just ert område med de frågor som är viktiga just där.

Du som är lokal kampanjledare har förstås en helt avgörande roll för både planerande och genomförande av det här, för det är ni som känner era områden bäst.

Material från mötet:
Program och inledning Kampanjledarträff 2020-06-15

Workshop för kampanj i en digital omställning