Bli medlem

Det finns många anledningar till att gå med i Socialdemokraterna. Genom att bli medlem öppnas inte bara möjligheten att påverka samhället till det bättre, det ger dig också möjlighet till personlig utveckling med hjälp av vårt omfattande studieprogram. Hur aktiv du vill vara bestämmer du själv. Som medlem har du också möjlighet att kandidera till förtroendeuppdrag på olika nivåer.

Ta ställning för en bättre framtid
För alla
Bli medlem redan idag

Som medlem i vårt parti öppnar sig flera möjligheter till engagemang och påverkan. Det primära sättet att delta är genom den lokala s-föreningen, där du tillsammans med andra medlemmar i ditt område har möjligheten att ta initiativ och påverka beslut som direkt påverkar din närmiljö.

Men ditt engagemang behöver inte stanna där. Du har även möjlighet att engagera dig i den parlamentariska demokratin genom att vara förtroendevald i en kommunal eller regional nämnd. Detta ger dig en unik plattform att vara med och fatta beslut på en nivå som direkt påverkar politiken och samhällsutvecklingen i din region.

Alternativt kan du välja en mer avslappnad roll som stödmedlem, där du t.ex. delar och kommenterar innehållet på sociala medier för att sprida partiets budskap och värderingar. Du bestämmer nämligen helt själv hur du vill att ditt engagemang ska se ut.

Ditt engagemang som medlem i Socialdemokraterna innebär inte bara att du ger ditt stöd till en politisk rörelse, det ger dig också tillgång till en rad utbildningsmöjligheter som breddar dina kunskaper och gör din röst ännu starkare. Oavsett om du är ny i politiken eller redan har erfarenhet, finns det utbildningar som passar dig.

Ditt beslut att bli medlem i Socialdemokraterna kommer att göra en verklig skillnad. Tillsammans kan vi forma samhället enligt våra gemensamma värderingar och skapa en hållbar och inkluderande framtid för alla. Välkommen att vara med och påverka!