Engagera dig

Exempelbild

Socialdemokraterna är en folkrörelse och vi blir starkare och bättre ju fler vi är. Kom med i vår rörelse du också och hjälp till att förbättra och utveckla vårt samhälle. Du behövs i vårt parti. Ditt engagemang och dina erfarenheter är avgörande för hur vi kan arbeta för att utveckla samhället och politiken.

Vill du göra skillnad och påverka politiker och beslutsfattare så behöver du berätta för andra varför din fråga är viktig. Att få andra att visa sitt stöd för eller kanske till och med hjälpa till med att sprida informationen och engagera fler är en början till förändring.

Vilken fråga brinner du för? Det kan vara allt från att hålla rent vid återvinningen eller på badstranden där du bor eller kanske för att stoppa ombildningen av allmännyttan. Det behöver inte vara en fråga som engagerar alla i din kommun, det kan vara väldigt lokala frågor som engagerar just där du bor.

Du har säkert fler bra idéer på hur du vill göra för att skapa engagemang i din fråga. Vi har några förslag på metoder att välja på.